maandag, mei 07, 2007

Geschreven: Oog voor mij

Het eerste hoofdstuk van de liefdesgeschiedenis van Carmelita en Harold Martin werd ruim veertig jaar geleden geschreven in Suriname. Ze beginnen allebei meteen te glimlachen als Carmelita vertelt over de lokale ‘winkel van sinkel’ waar ze in die tijd werkte. “De Kinshing. Het was een Chinese winkel waar je van alles en nog wat kon kopen. Harold kwam steeds langs voor kleine dingen. De ene keer voor scheermesjes, daarna weer voor ballpoints of sokken. Dingen die hij eigenlijk niet nodig had, hij kwam gewoon in de winkel om mij te zien.” Harold: “Mijn zakken zaten vol Kinshing-bonnetjes.” Carmelita: “In eerste instantie had ik niks door. Het was de caissière van de Kinshing die zei dat hij oog voor mij had.”

Artikel over mensen die voor de tweede keer met elkaar getrouwd zijn in Volkskrant Magazine, 28 april 2007
Website statistieken