donderdag, april 08, 2010

Fuck you

Een van de mooiste interacties in het verkeer is deze; een auto die stopt waar hij niet hoeft te stoppen om fietsende kinderen voorrang te verlenen, waarop de betreffende fietsers de automobilist bedanken door hun hand op te steken. Vanmorgen overkwam het mij weer. Helaas kreeg de ontmoeting een iets andere wending toen de taxichauffeur in zijn dikke Chrysler achter de vriendelijke automobilist onmiddellijk keihard begon te toeteren. Ik keek de taxichauffeur vragend aan, bedankte de automobilist zoals gebruikelijk en fietste door.Tot mijn verbazing draaide de taxichauffeur zijn raampje open. "Hé fietser, fuck you!", riep hij me na. Gelukkig hoorde mijn 9-jarige dochter het niet.

Dit is precies de reden waarom ik nooit meer een taxi neem. Ik wil mijn positieve mensbeeld graag zo veel mogelijk intact laten...
Website statistieken