donderdag, december 09, 2010

Geschreven: Heimwee

Cabaretier Youp van ’t Hek heeft een speciale band met de grachtengordel. Niet alleen staat zijn favoriete theater aan de Amstel, maar zijn vader werd geboren aan de Lauriergracht en zijn grootmoeder woonde tot haar dood aan het Singel. Zelf woont hij al weer 22 jaar met veel plezier aan de Prinsengracht. “Ik moet bekennen dat ik binnenkort ga verhuizen naar een woning bij het Vondelpark, maar dat is vooral omdat ons huis veel te groot is geworden voor ons tweeën. Maar ik kan nog steeds genieten van een wandeling over de grachten. De prachtige architectuur, al die verschillende mensen die hier wonen... Ik ben er ook heel goed in om heimwee te hebben naar iets waar ik zelf nooit geweest ben. Dan dagdroom ik over verstoppertje spelen op de grachten, elke dag weer tussen nieuwe ladingen – wat mijn tante vroeger deed.”

Interview voor de website van Bureau Werelderfgoed (foto: Bob Bronshoff)
Website statistieken